Grifn – #RideYourStyle

Szosa+, czy lekki gravel… niezależnie od tego jak nazwiemy ten rower, można powiedzieć jedno:  robi robotę. Został on zaprojektowany z myślą o tych, którzy potrzebują jednego roweru, na którym zrobić można  wszystko. Poznaj Grifin’a: rower typu „allroad”, który jest szybki na każdej nawierzchni: od szutru aż po asfalt.

 

#RideYourStyle

 

Grifin nie tylko potrafi się poruszać po każdej nawierzchni. Bez problemu dopasuje się pod każdy styl jazdy. Niezależnie od tego, czy lubisz się ścigać w wyścigach gravelowych i szukasz szybkiego i reaktywnego roweru, który pomoże Ci odnieść zwycięstwo; czy też lubisz odkrywać niezbadane drogi i pokonywać szutrowe ścieżki. Grifn został do tego stworzony.

 

Na nim możesz wszystko: dojeżdżać do pracy, wyskoczyć na przejażdżkę z przyjaciółmi, wyruszyć na wycieczkę rowerową po wyboistych drogach czy zdobywać pierwsze miejsca na szutrowych wyścigach.  Grifin został zaprojektowany tak, aby spełniał życzenia rowerzysty.

 

Zaciekawiony? Przeczytaj więcej o naszym nowym uniwersalnym rowerze.

 

Grifn jest stworzony do ciężkiej i długodystansowej jazdy. W nim Ridley połączył prędkość rasowego roweru szosowego z wygodą roweru szutrowego. 

 

W 2015 roku Ridley wypuścił swój pierwszy rower „allroad”: X-trail. Został on zaprojektowany do użytku jako rower szosowy lub rower szutrowy. W 2019 roku nazwa tego roweru została zmieniona na Kanzo Speed.

 

W związku z utrzymującym się trendem na bardziej uniwersalne rowery szosowe, Ridley postanowił odpowiednio zmodyfikować swój rower „allroad”. Co więcej, obok zorientowanego na osiągi Kanzo Fast i stawiającego akcent na eksplorację Kanzo Adventure, Grifn jest doskonałym uzupełnieniem gamy gravelów Ridley’a.

 

Z ramą o masie 990 gramów (nielakierowanej w rozmiarze M), Grifn jest szybkim i wygodnym rowerem szosowym gotowym do jazdy w terenie z maksymalnym prześwitem na opony 38 mm.

 

Istnieje możliwość przejścia na opony 40 mm, jeśli korzystasz z single speed’a lub dodania błotników i świateł zasilanych dynamem, dzięki czemu Grifn nadaje się do jazdy szosowej i szutrowej, a także do dojazdów do pracy oraz jazdy na długich dystansach.

 

Na Grifin’ie nawierzchnia przestaje nas ograniczać. To idealny wybór dla rowerzystów, którzy nie chcą wybierać między szosą a szutrem. Niezależnie od tego, czy szukasz roweru szutrowego do eksploracji bezdroży i czerpania radości z najbardziej malowniczych dróg, czy też chcesz od czasu do czasu zjechać rowerem szosowym z asfaltu. Grifn jest do tego idealny. Dzięki niemu Ridley zrywa z zasadą posiadania roweru N + 1.

 

Nazwa Grifn odnosi się do mitycznej bestii, Gryfa: legendarnego zwierzęcia o ciele lwa oraz głowie i skrzydłach orła. To hybrydowe stworzenie symbolizuje panowanie nad dwoma królestwami: ziemią i niebem. Ze względu na wszechstronność rower Grifn jest w stanie rządzić dwoma królestwami: szosą i szutrem.

 

Przyjrzyjmy się bliżej niektórym kluczowym funkcjom Ridley Grifn.

Geometria

 

Całkowicie nowy rower to nowa geometria. Grifn jest dostosowany zarówno do jazdy szosowej, jak i szutrowej i został zaprojektowany zgodnie z filozofią Ridley’a KOG (Kanzo Optimized Geometry). Oznacza to, że geometria jest precyzyjnie dostrojona, aby uzyskać prowadzenie, które najlepiej pasuje do każdego rodzaju jazdy. Znajduje to odzwierciedlenie w niektórych kluczowych liczbach w geometrii, takich jak kąt główki ramy i środek suportu.

 

Kąt główki ramy wynosi 72° i przez to znajduje się pomiędzy rowerem szosowym Fenix SLiC (73,5°) a wyczynowym rowerem szutrowym Kanzo Fast (71,5°). Spadek miski suportu wynoszący 73 mm jest niższy niż w rowerze szosowym, ale nie tak niski, jak w rowerze szutrowym Kanzo Adventure. Co więcej, tylne widełki Grifna są krótsze niż w Kanzo Speed, a zarówno kąt główki ramy, jak i kąt rury podsiodłowej są bardziej strome niż w Kanzo Speed.

 

Dział badawczo-rozwojowy firmy Ridley zadbał o to, aby rower był reaktywny i zwrotny, a jednocześnie zapewniał wystarczającą stabilność i kontrolę do jazdy w terenie. Tylne widełki o długości 420 mm odgrywają tu kluczową rolę. W rezultacie otrzymujemy szybki i reaktywny, a jednocześnie stabilny i dobrze wyważony rower „allroad”. Grifn to rower szutrowy zorientowany na szosę, który jest wystarczająco wygodny na długie wycieczki na wyboistych drogach, ale wciąż wystarczająco agresywny, by stanąć w kolejce do Gran Fondo. To idealny towarzysz do jazdy długodystansowej.

 

Grifn jest dostępny w 5 rozmiarach (XS, S, M, L, XL).

Waga

 

Chociaż Ridley nie koncentrował się na absolutnych osiągach wyścigowych podczas projektowania Grifn’a, jego waga jest nadal konkurencyjna. Waga niepomalowanej ramy w rozmiarze M wynosi 990 gramów. Grifn ze specyfikacją Shimano GRX Di2 waży 8,5 kilograma w tym samym rozmiarze.

Możliwości montażu napędu

 

Wszechstronność Grifn’a nie ogranicza się tylko do wyboru szerokości opony i wzoru bieżnika. Rower można wyposażyć w dowolny układ napędowy, od szosowego po szutrowy, w wariantach 1x i 2x lub z innowacyjnym systemem Powershift od firmy Classified.

Możliwość zdemontowania mocowania przedniej przerzutki

 

Grifn jest wyposażony w mocowany na zacisk hak przedniej przerzutki, który można łatwo zdemontować. Oznacza to, że rowerzyści, którzy zdecydują się na napęd 1x lub na system Powershift będą mieli nieskazitelną rurę podsiodłową.

Uniwersalny hak tylnej przerzutki (UHD)

 

Grifn jest wyposażony w uniwersalny hak tylnej przerzutki (UDH). Chociaż UDH jest bardzo powszechny w rowerach górskich, istnieje niewiele rowerów szosowych i gravelowych z takim systemem. Przy dzisiejszych układach napędowych nie ma technicznych powodów, aby roweru nie dostosować pod UHD. 

Grifin w detalach

 

Prześwit opony

 

Grifn jest przeznaczony do obsługi bardzo szerokiej gamy opon. Rower jest wyposażony w wystarczająco dużo miejsca, aby zmieścić szerokie opony. Dzięki temu Grifn może jeździć zarówno po asfalcie, jak i po szutrze. Dzięki maksymalnemu prześwitowi 40 mm (przy użyciu napędu z jednym blatem), Grifn jest gotowy do jazdy w terenie. Maksymalny prześwit na opony z napędem 2x jest nieco mniejszy i wynosi 38 mm. Używając błotników w Grifn nadal możesz założyć opony o szerokości do 32 mm.

 

Montaże na akcesoria

 

Grifn jest wyposażony w wiele punktów mocowania, aby spersonalizować rower, umożliwiając zabranie dodatkowego sprzętu nawet na wielodniowe przejażdżki. Znajdziesz trzy punkty mocowania na rurze podsiodłowej, trzy na dolnej rurze i trzy pod dolną rurą. Pozwala to na rozmieszczenie koszyków na bidon i sakw rowerowych wedle upodobania.

 

Prosta górna rura jest wyposażona w dwa punkty mocowania, dzięki czemu bardzo łatwo można przymocować sakwę, aby uzyskać dodatkową przestrzeń bagażową, zestaw narzędzi lub inne akcesoria. Jeżeli jednak nie zdecydujemy się na akcesoria w tym miejscu, mamy specjalną osłonę aby zakryć śruby montażowe.

Kokpit

 

Ridley zastosował technologię F-steerer w Grifn, dzięki czemu linki przerzutki i hamulca są niewidoczne, ukryte w ramie i mostku. Ta technologia jest używana ze względu na jej zalety aerodynamiczne, gdy zdecydujemy się używać Grifn’a jako roweru szosowego. Gdy Grifn jest używany jako gravel, technologia F-steerer umożliwia łatwiejsze mocowanie toreb na kierownicy. Pozwala to również uniknąć potencjalnego uszkodzenia ramy przez tarcie kabli o ramę.

 

Grifn posiada zintegrowaną kierownicę i mostek Cirrus Pro Flared. Ten system ma nieco krótszy reach (70 mm) i bardziej płytki drop (120 mm) w połączeniu 16° flarą. Zapewnia wygodniejszą pozycję i większą kontrolę w każdym terenie.

 

Zintegrowany mostek z kierownicą jest dostępny w czterech różnych rozmiarach mostka i szerokości: 90/380, 100/400, 110/400 i 120/420.

 

Dynamo Light Ready

 

Grifn ma kilka dodatkowych funkcji, dzięki którym ten rower jest wyjątkowy w jeździe długodystansowej oraz w dojazdach do pracy.

 

Grifn może być używany z dynamem w piaście. Kable dynama biegną wewnętrznie przez widelec i ramę. To świetna opcja dla bardziej odważnych rowerzystów, którzy chcą jeździć dzień i noc. Dynamo może służyć nie tylko jako oświetlenie, ale też do ładowania urządzeń elektronicznych. Gdy nie korzystamy z tej funkcji, wszystko można skutecznie ukryć za pomocą gumowych osłon.

 

Miejsce na błotniki

 

Dodatkową funkcją jest możliwość zastosowania błotników. Grifn jest wyposażony w mocowania na ramie i widelcu do łatwego zamontowania błotników, dzięki czemu jazda w mokrych warunkach jest o wiele przyjemniejsza. Maksymalna szerokość opony przy zastosowaniu błotników wynosi 32 mm. Ridley posiada w ofercie pasujący zestaw błotników do Grifna.

 

Personalizacja

 

Grifn można w pełni spersonalizować za pomocą internetowego konfiguratora Ridley. Za pomocą konfiguratora możesz zbudować swój wymarzony rower. Dostosuj Grifna całkowicie do swoich upodobań: wybierz swoje ulubione kolory i design oraz napęd, komponenty, koła, opony, siodełko i akcesoria. Grifn jest dostępny zarówno jako kompletny rower, jak i sam frameset.

 

Wszystkie jego cechy, geometria i możliwość jazdy zarówno z napędem 1x, jak i 2x sprawiają, że Grifn jest niezwykle wszechstronnym rowerem dającym nieograniczone możliwości użytkowania. Zasadniczo Ridley łamie zasadę posiadania roweru N + 1 dzieki Grifin’owi!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *