To model dla tych którzy szukają roweru o maksymalnych osiągach w wymagającym terenie i możliwości jazdy po ścieżkach i szlakach. Jazda w nieznane tereny? Żaden problem z nowym Kanzo Adventure! Mnóstwo punktów mocowania, sprawdzona geometria i możliwość dodania amortyzowanego widelca i dynama w piaście sprawiają, że ten rower szutrowy jest niezwykle wszechstronny.
Kanzo Adventure pozwala na wymarzoną jazdę po szutrze. Masz zaplanowaną jednodniową wycieczkę? Wielodniową przygodę bikepacking’ową? A może wyścig? Ten gravel może zrobić to wszystko dzięki możliwości konfiguracji.
Historia
Można śmiało powiedzieć, że popularność graveli eksplodowała w ciągu ostatnich kilku lat. Ridley była jedną z pierwszych europejskich marek na rynku wraz z wypuszczeniem modelu X-Trail w 2015 roku, chociaż wtedy ochrzczono go mianem roweru „all road”. Przez lata rowery szutrowe ewoluowały i na rynku pojawiło się wiele typów: od lekkich i szybkich rowerów przeznaczonych do wyścigów szutrowych po rowery, które znajdują idealną równowagę między szosą a szutrem. Wszystkie te typy rowerów mają różną geometrię, szerokość opon i punkty mocowania.
Ewolucja
Po wypuszczeniu modelu X-Trail, Ridley szybko rozwinął swoje gravele ponieważ wiedział, że nie każdy rowerzysta ma taką samą interpretację jazdy szutrowej. Obecny Kanzo Adventure został dodany do szutrowej floty Ridley’a w 2019 roku. W tym samym czasie X-Trail został przemianowany na Kanzo Speed. W 2020 roku do oferty dołączył Kanzo Fast.
Ridley posiadał już szeroką gamę rowerów szutrowych z tymi trzema ramami. Jednak nadal brakowało roweru z bardziej wyprawowymi korzeniami. W ten sposób narodził się nowy Kanzo Adventure.
Ten nowo opracowany rower różni się od innych graveli Ridley’a na wiele sposobów:
- Progresywna geometria dla większego komfortu i pewności prowadzenia
- Mnóstwo punktów mocowań na ramie i przednim widelcu, aby wyposażyć rower według potrzeb
- Szeroki prześwit na opony do jazdy w każdym terenie
- Zintegrowane prowadzenie kabla dynamo
- Zintegrowany kokpit
Geometria
Aby zoptymalizować geometrię roweru, Ridley spędził niezliczone godziny na testach. Podobnie jak Kanzo Fast, ten rower ma zoptymalizowaną geometrię Kanzo (KOG), co oznacza, że geometria została dostosowana do zamierzonego zastosowania roweru i terenu. Geometria Kanzo Adventure została opracowana specjalnie z myślą o trudnym terenie i długich wyprawach.
Kanzo Adventure ma nowoczesną geometrię inspirowaną rowerami górskimi. Innymi słowy: mniejszy kąt główki ramy, niższy suport, większy rozstaw osi i bardziej stromy kąt rury podsiodłowej. Mniejszy kąt główki ramy wydłuża rozstaw osi i dodaje więcej pewności w trakcie prowadzenia. Mimo to rower jest bardzo responsywny dzięki zastosowaniu krótszego mostka.
Kolejnym czynnikiem decydującym o wyczuciu roweru jest wysokość suportu. Im wyższy suport, tym ciężej rower się prowadzi. Ridley zastosował niższy suport, aby rower był stabilny i wystarczająco wygodny, aby spędzać długie godziny w siodle.
Rower ma bardziej stromy kąt rury podsiodłowej w porównaniu do innych graveli. Przesuwa środek ciężkości rowerzysty do przodu, dzięki czemu geometria jest idealna do stromych podjazdów w pełni załadowanym rowerem. Podczas wspinaczki można bardziej docisnąć korbę, nie martwiąc się o utratę przyczepności.
Ridley wziął również pod uwagę długość główki ramy. Na rynku pojawiły się już pierwsze amortyzatory do graveli i stanowią idealne uzupełnienie Kanzo Adventure. Długość główki ramy jest krótsza, ponieważ widelec amortyzowany ma zawsze dłuższą długość, co podnosi wysokość kierownicy. W ten sposób montaż amortyzowanego widelca ma mniejszy wpływ na optymalizację geometrii roweru Kanzo Adventure.
Waga
Podczas procesu opracowywania nowego Kanzo Adventure, zamiast wagi, skupiono się na trwałości i wytrzymałości ramy, aby rower poradził sobie w ciężkich warunkach terenowych. Dlatego też ramy są testowane zgodnie ze standardami dotyczącymi rowerów górskich.
Waga niemalowanej ramy w rozmiarze M wynosi 1250 gramów. Waga roweru ze specyfikacją Sram Rival XPLR to 9 kilogramów w tym rozmiarze.
Punkty montażowe
Uniwersalność gravela wiąże się z możliwością konfiguracji bagażu. Zespół projektantów dołożył wszelkich starań, aby Kanzo Adventure miał mnóstwo sprytnie rozmieszczonych punktów mocowania. Rower posiada w sumie dwanaście montaży na akcesoria na ramie.
Istnieją cztery punkty mocowania na górze i trzy na dole dolnej rury. Rura podsiodłowa jest również wyposażona w trzy punkty mocowania. Dzięki temu możesz określić idealną pozycję dla koszyka na bidon lub zestawu narzędzi w połączeniu z sakwami.
Górna rura jest płaska i prosta dla bezpiecznego montażu torby na ramę. Na górze górnej rury znajdują się dwa dodatkowe punkty mocowania. To idealne miejsce na torbę, zestaw narzędzi lub inne akcesoria. Punkty mocowania można ukryć za pomocą osłony, jeśli nie mają być używane w trakcie jazdy.
Przedni widelec
Ridley dodał cztery punkty mocowania na widelcu, aby zapewnić maksymalną uniwersalność, jeśli chodzi o montaż toreb i koszyków na bidony. Punkty mocowania są umieszczone tak nisko, jak to możliwe, aby obniżyć środek ciężkości oraz aby zapewnić bardziej stabilne prowadzenie podczas jazdy z bagażem. Dolny punkt mocowania w połączeniu z punktami mocowania korony widelca służy do mocowania błotnika.
To, jak chcesz przewieźć bagaż na rowerze, zależy tylko i wyłącznie od ciebie.
Oświetlenie dynamo
Kolejną nowością w Kanzo Adventure jest możliwość użycia dynama w piaście. Wielu rowerzystów wykorzystuje dynamo w swoich rowerach do oświetlania drogi lub ładowania urządzeń elektronicznych, takich jak liczniki rowerowe GPS, telefony i powerbanki.
Linka dynama biegnie wewnątrz goleni widelca aż do korony widelca, gdzie można również zamontować światło. Nie ma już potrzeby stosowania opasek ani taśmy do prowadzenia kabla wzdłuż widelca. Możesz poprowadzić kabel tylnego światła wewnątrz ramy do otworu na kabel w pobliżu rury podsiodłowej, aby zamontować tylne światło. Dzięki Kanzo Adventure możesz bezproblemowo jeździć przez cały dzień i całą noc.
Jeśli nie chcesz korzystać z tej funkcji, możesz wszystko ładnie ukryć za pomocą specjalnych gumowych osłon.
Kokpit
W Kanzo Adventure Ridley zastosował technologię F-Steerer, dzięki której linki przerzutki i hamulca są niewidoczne, ukryte w ramie. Ta technologia nie jest stosowana w celu uczynienia roweru bardziej aerodynamicznym. Kable mają nam nie przeszkadzać w trakcie montowania dodatkowych toreb i sakw. Zapobiega to ewentualnym uszkodzeniom roweru. Ponadto kable nie zaczepią się o zewnętrzne przeszkody i są chronione podczas upadku.
Prześwit opony
Kolejną cechą wyróżniającą Kanzo Adventure jako przygodowy gravel jest maksymalna szerokość opon. Wraz z pojawieniem się coraz bardziej wymagającego terenu, Ridley zaprojektował rower tak, aby pasował do opon o rozmiarze do 29×2,1”, pozostawiając wystarczająco dużo miejsca wokół suportu i korony widelca na ekstremalnie błotniste warunki. Kanzo Adventure czuje się jak w domu na wszystkich nawierzchniach: od gładkiego żwiru z węższymi oponami po nierówny teren, w którym do tej pory odważyłbyś się pokonywać tylko na rowerze górskim. Również tutaj Kanzo Adventure oferuje niezrównaną elastyczność w dostosowywaniu konfiguracji do następnej przygody.
Personalizacja Kanzo Adventure
Kanzo Adventure można w pełni dostosować za pomocą konfiguratora online. Skorzystaj z konfiguratora, aby zbudować swój wymarzony rower przygodowy. Możesz całkowicie dostosować go do swoich upodobań: wybierz swój ulubiony wzór malowania, kolory, wykończenie, napęd, komponenty, koła, opony, siodełko i akcesoria.
Wszystkie jego cechy sprawiają, że Kanzo Adventure jest niezwykle wszechstronnym rowerem szutrowym, zapewniającym mnóstwo radości z jazdy.