Czy jesteś gotowy do jazdy po ciężkim terenie? Ridley jest! Poznaj Raft, nowy rower górski Ridley z pełnym zawieszeniem.
Raft podjeżdża pewnie, zjeżdża agresywnie, przelatuje przez singletrack’i i przedziera się przez szlaki. Raft jest idealnym narzędziem do jazdy grawitacyjnej i jest gotowy towarzyszyć Ci podczas wszystkich eskapad terenowych.
Z Raft’em nadszedł czas, aby zacząć przecierać szlaki i przekraczać swoje granice. Ten wszechstronny rower górski z pełnym zawieszeniem został starannie zaprojektowany do eksperymentowania z cross country i down country. Został stworzony z myślą o osiągach i pokonywaniu trudnego terenu: jest szybki, zwinny i reaktywny, a jednocześnie dobrze wyważony i stabilny.
Raft to bardzo wszechstronny rower górski, który łączy XC z jazdą po singletrack’ach. Jest gotowy do startów w zawodach, ale może być również używany podczas długich przejażdżek, sprawdzi się również w jeździe po cięższym terenie. Dzięki dużej liczbie montaży i mocowaniu koszyka na bidon na rurze podsiodłowej, model Raft można zmodyfikować pod terenowy bikepacking. Rower ten to szwajcarski scyzoryk współczesnego kolarstwa górskiego cross country.
Model Raft jest dostępny w 4 rozmiarach ( S, M, L, XL)
Historia
Rynek rowerów górskich ciągle się zmienia. Dzisiaj rower górski z pełnym zawieszeniem do XC radzi sobie w znacznie trudniejszym terenie niż rowery, które pojawiły się na rynku kilka lat temu. Powodem tego jest głównie zmodyfikowana geometria tych rowerów oraz postęp technologiczny w komponentach (m.in. regulowana sztyca, lepsze amortyzacja i trwalszy napęd).
Raft jest odpowiedzią Ridleya na te zmiany. Ma wszystkie cechy nowoczesnych rowerów górskich cross country z pełnym zawieszeniem: jest agresywny, ale wyjątkowo sprawny i responsywny.
Seria Raft’a posiada dwa modele. Raft XC jest wyposażony w zawieszenie o skoku 100 mm, co czyni go zorientowanym na osiągi rowerem górskim. Jest lekki i zwinny, dzięki czemu doskonale nadaje się do płynnych singletracków.
Bardzo szybko pokonuje teren i świetnie radzi sobie na podjazdach, pozwalając nadal na szarżę na zjazdach. Dla rowerzystów, którzy uwielbiają jeździć na bardziej technicznych szlakach, Raft TR to idealny wybór. Dzięki zawieszeniu o skoku 120 mm ten rower sprawdza się świetnie w bardziej kamienistym i trudniejszym terenie.
Geometria
Geometria jest niewiarygodnie wszechstronna i sprawia, że Raft to idealny partner podczas wszystkich wyścigów i eskapad terenowych. Raft posiada Advanced Position Geometry (APG), co oznacza, że geometria jest w pełni dostosowana do zamierzonego użytkowania roweru i terenu. Geometria Raft’a została opracowana specjalnie na stromy i nierówny teren.
Dzięki kątowi główki ramy 66,6 stopni w Raft’cie TR masz pewność, że masz pełną kontrolę nad rowerem podczas szybkiej i technicznej jazdy po trasach. Z kolei kąt główki ramy 67,5 stopnia w Raft’cie XC poprawia prowadzenie podczas agresywnej jazdy cross country. Raft XC ma rurę podsiodłową o kącie 76 stopni, w Raft TR znajdziemy 75 stopni. Ten bardziej stromy kąt pozwala utrzymać pozycję ciała bardziej wysuniętą do przodu, aby pokonywać bardziej strome podjazdy.
Opcje tylnego zawieszenia
Skok tylnego zawieszenia można modyfikować zmieniając długość skoku tylnego amortyzatora. Damper RockShox SIDluxe posiada 100 mm skoku, podczas gdy amortyzator RockShox Deluxe zapewnia nam 120 mm skoku.
Damper jest dopasowany do widelca SID SL o skoku 100 mm lub widelca SID o skoku 120 mm z goleniami 35 mm.
Waga
Dział Badań i Rozwoju firmy Ridley opracował ramę z myślą o jej niskiej wadze. Waga niepomalowanej ramy wynosi 1750 gramów w rozmiarze M. Waga Raft TR z napędem XX1 wynosi 11,5 kg w rozmiarze L.
Raft w detalach
Miejsca na akcesoria
Raft jest specjalnie zaprojektowany do wyścigów i długich przejażdżek. Dlatego rama ma kilka punktów mocowania, aby można było zamontować butelki i akcesoria. Raft ma łącznie dziewięć punktów mocowania (dla rozmiarów M, L, XL). Na dolnej rurze znajdziemy pięć mocowań a na rurze podsiodłowej znajdziemy dwa punkty mocowania.
Dzięki temu możesz zmieścić dwa koszyki na bidon i zestaw narzędzi/zapasową dętkę wewnątrz przedniego trójkąta (rozmiary M, L, XL). Na górze górnej rury znajdują się jeszcze dodatkowe dwa montaże. Można ich użyć do zamontowania sakwy, zestawu narzędzi lub do zamontowania innych akcesoriów.
Wewnętrzne prowadzenie linek
Raft jest wyposażony w wewnętrzne prowadzenie linek, co nadaje rowerowi schludny wygląd i chroni linki. Ta technologia nie jest tu w celach aerodynamicznych, jak ma to miejsce w rowerach szosowych Ridley. Zamiast tego służy do ochrony kabli przed brudem i minimalizuje tarcie o ramę.
Uniwersalny hak przerzutki (UHD)
Koniec kłopotów z wymianą haka przerzutki! Nie musisz się martwić, jeśli masz zepsuty hak przerzutki po upadku. Dzięki uniwersalnemu hakowi tylnej przerzutki (UDH) masz pewność, że bez wysiłku znajdziesz zamiennik. Prawie każdy sprzedawca rowerów ma obecnie na stanie UDH, więc w mgnieniu oka znów będziesz na trasie.
Spersonalizuj swojego Raft’a
Możesz całkowicie spersonalizować swojego Raft’a za pomocą internetowego konfiguratora Ridley. Skorzystaj z konfiguratora, aby zbudować swój wymarzony rower górski. Wybierz preferowany wzór malowania, kolory, napęd, komponenty, koła, opony, siodło i akcesoria.